Remove ads, unlock a dark mode theme, and get other perks by upgrading your account. Experience the website the way it's meant to be.

Weezer - Weezer (The Black Album) (March 1, 2019) Album • Page 83

Discussion in 'Music Forum' started by Dirty Sanchez, Feb 1, 2018.

  1. irthesteve

    formerly irthesteve Prestigious

    Holy shit
     
    Anthony_ likes this.
  2. Rowan5215

    An inconsequential shift as the continents drift.

    new song brings the fucking riffs. still hoping for OK Human but Van Weezer sounding hot
     
  3. I'm old and don't know where to find leaks anymore lmao
     
    Owlex and hairtaylor like this.
  4. ComedownMachine

    Prestigious Prestigious

    Pop Disaster Tour but better
     
    chelsealouanne and Joe4th like this.
  5. radiodead

    Trusted

    I mean I wouldn’t say the song is “good”, I guess it’s hard to pinpoint why that is....sounds like Weezer trying on someone else’s clothes. It’s clearly heavy on Van Halen influence. Guitar tones are identical. Some of the power on the backend reminds me of some stuff on Maladroit like “Americana Gigolo” and “Dooe Nose”. It’s definitely closer to that era which will automatically endear it to some fans. That being said, I’d probably listen to it more than anything off Black, save maybe 1-2 songs.
     
  6. Anthony_

    A (Cancelled) Dork Prestigious

    VAN WEEZER
     
    dylan likes this.
  7. Where’s the new song?
     
    hairtaylor likes this.
  8. TriangularDuck

    Regular Supporter

    new song is like, back to the shack + white album bsides

    I dig it, need to hear in better quality
     
  9. Someone on Reddit said "we're getting Hurley 2" and I'm praying that's not the case
     
  10. Anthony_

    A (Cancelled) Dork Prestigious

    Idk how someone could hear this song and think Hurley but then again my ears are functioning normally so
     
    dylan and radiodead like this.
  11. iCarly Rae Jepsen

    we're on each other's team Platinum

    It's named after a character on the new Lost, Chidi
     
    irthesteve, dylan and Anthony_ like this.
  12. chelsealouanne

    Regular

    So far a Paris date has leaked, not sure if a North American leg is after, but I wanna be included in this. Hella Mega is right. I just worry about trying to get pit for this if so.

    Also, I'm gonna wait until Tuesday to hear Van Weezer. But, I already know I'm gonna love it.
     
  13. Allhailburnzy

    Regular

    Its no California Snow (a classic of our lifetime)
     
    Aaron Mook likes this.
  14. JRGComedy

    Trusted Supporter

    When I play guitar, it's sick
     
  15. ComedownMachine

    Prestigious Prestigious

    I unironically like that song
     
  16. JRGComedy

    Trusted Supporter

    It's not too bad haha. Byzantine is my fav off the Black Album
     
  17. It's good
     
    Allhailburnzy likes this.
  18. slimfenix182

    FUCKIN SAVAGES IN THAT FUCKIN BOX Supporter

    California Snow is indeed good
     
  19. irthesteve

    formerly irthesteve Prestigious

    Fuck reddit
     
  20. Agreed. It's just the first page that came up when I searched for the leak, haha
     
    irthesteve likes this.
  21. owenlongsworth Sep 8, 2019
    (Last edited: Sep 8, 2019)
    owenlongsworth

    Regular

    Been on a Weezer kick the last couple of days. Just have had their entire discography on shuffle. Everybody Get Dangerous is honestly a top 5 favorite song from them. While Blue & Pinkerton are obviously their best, I genuinely think every album is good. Around Maladroit/Make Believe, I think they turned into a good pop-rock band.

    My current ranking goes:

    Pinkerton
    Blue Album
    Red Album
    Everything Will Be Alright in the End
    White Album
    Maladroit
    Green Album
    Black Album
    Make Believe
    Pacific Daydream
    Raditude
    Hurley
     
    irthesteve likes this.
  22. irthesteve

    formerly irthesteve Prestigious

    wow, The End of the Game is great!
     
  23. Yeah, it's super fun. My only complaint is how polished the production sounds, I wish it was a little grittier, but the chorus is such an earworm. Big White Album vibes
     
  24. SteveLikesMusic

    approx. 3rd coolest Steve on here Supporter

    New song is amazing.