The Early November Band • Page 6

Discussion in 'Music Forum' started by jordalsh, Mar 9, 2016.

  1. waterloobeam

    Regular

    Thanks, it's much appreciated. I agree, coulda been placed towards the ending of the album.
    I'll message you my email and we can go from there. You saved my life kinda.
     
  2. nohandstoholdonto

    Problem Addict - ...is a Real Bitch 2k20 Prestigious

    Idk that I've heard this song but I'm v interested in a download of it as well
     
    waterloobeam likes this.
  3. jordalsh

    never let them see the scales Prestigious

    Didn't it come after TWWK? I see why it's not on Gold Rush.

    Wonder what a follow up with We Ignite and Growing Pains would have been like
     
  4. waterloobeam

    Regular

    Good argument, I believe ignite came out mid 2010 whereas twwk early that year. Cool, I'm glad I stirred up a conversation about the song ha.

    nohandstoholdonto - yeah if I get it I'll hook you up. It has like an old man/train stop (other mess songs) vibe imo.
     
  5. SayHello

    Regular

    Everyone who wants the song: DM your Gmail and I will put it on Google Drive in a shared folder.
     
  6. SayHello

    Regular

    Just sent it out! Check ya emails. If anyone else wants the song and doesn't have it - DM your GMail. On the same note, if anyone has the few (4-5) tracks Ace released via Bandcamp as the 'song of the month' thingy, I'd love to have those.
     
  7. jordalsh

    never let them see the scales Prestigious

    thanks!
     
    SayHello likes this.
  8. Tom

    It's way too late, or much too early Prestigious

    Idk why I'm just seeing this now, but TEN played "Outside" at the show they did with The Movielife in Philly. Really upset I missed that...
     
    Mr. Serotonin likes this.
  9. Mr. Serotonin

    I'm still staring down the sun Prestigious

    That's honestly one of my favourite TEN songs. Love that one.
     
    t_papaccio likes this.
  10. jordalsh

    never let them see the scales Prestigious

    Oh wow. Hope they break out a few more triple disc songs on TOC...it will be 10 years
     
  11. nohandstoholdonto

    Problem Addict - ...is a Real Bitch 2k20 Prestigious

    Ugh Outside is a top 10 TEN (heh) song for me. Would love to see it live.
     
  12. SayHello

    Regular

    I was at the Movielife / TEN show and I can 110% confirm that they did not play that song.
     
  13. Tom

    It's way too late, or much too early Prestigious

    Damn setlist.fm has failed me
     
  14. jordalsh

    never let them see the scales Prestigious

    I got a TEN tattoo tonight :-)
     
  15. @jordalsh year of the band tats, eh? Haha let's see this one!
     
    jordalsh likes this.
  16. jordalsh

    never let them see the scales Prestigious

     
  17. Very cool!

    Sidenote, Money In His Hand was always my favorite TEN opener... but then Narrow Mouth happened. But fuck, this band always has the best closers. Seriously every closer on every album is incredible.
     
    jordalsh likes this.
  18. jordalsh

    never let them see the scales Prestigious

    thanks!

    nothing really touches TMTMTP for me, but "Narrow Mouth" is like perfect. That song and Imbue got me through a tough year and I love it so so much.

    Oh, and yes. I want them to play "Nothing Lasts Forever" so much
     
    nohandstoholdonto likes this.
  19. CoffeeEyes17

    Reclusive-aggressive Prestigious

    Thanks to @jordalsh I realize I need to go on a TEN binge
     
  20. Malatesta

    i may get better but we won't ever get well Prestigious

    i remain of the opinion that The Car in 20 might be the best song on The Mother, Mechanic, and Path, but yeah all the closers are pretty damn solid
     
  21. jordalsh

    never let them see the scales Prestigious

    this is the kind of thing i strive to make happen
     
  22. Malatesta

    i may get better but we won't ever get well Prestigious

    also i will almost certainly at some point get the symbols of each of those three albums tattooed on me somewhere
     
    jordalsh and nohandstoholdonto like this.
  23. jordalsh

    never let them see the scales Prestigious

    love that song, that's like that big climax that finally lets Ace's vocals move from the more understated work he does early in the record to just angry and loud and I love it
     
  24. nohandstoholdonto

    Problem Addict - ...is a Real Bitch 2k20 Prestigious

    Saaaaame.
     
  25. CoffeeEyes17

    Reclusive-aggressive Prestigious

    also shoutout to @nohandstoholdonto for being the other biggest TEN fan I know. Both her and Jordan have helped me get into this wonderful band.

    Still think The Mechanic is my favorite single record this band has done but I love everything.
     
    nohandstoholdonto and jordalsh like this.