Seattle, Washington Location • Page 6

Discussion in 'General Forum' started by TheWater(s), Apr 9, 2016.

  1. Arry

    it was all a dream Supporter

    i think spring time is the best time to visit, not as busy as summer but it's still beautiful.
     
  2. MexicanGuitars

    Chorus’ Expert on OTIP Track #8 Supporter

    Gonna be in town this week and staying in Fremont/Ballard area. Already planning on going to Revel, Ballard/Fremont breweries, and maybe Walrus and Carpenter, but open to sightseeing recs/coffee/restaurants/breweries/bars if anyone has any.
     
  3. flask

    Trusted

    Go to Slate Coffee in Ballard bright and early.
     
    MexicanGuitars likes this.
  4. MexicanGuitars

    Chorus’ Expert on OTIP Track #8 Supporter

    Right around the corner from my AirBnb: 10/10 rec
     
  5. theagentcoma

    just me and my dog and an impossible view Supporter

    I'll rec Lagunitas and Stoup breweries in Ballard
     
    MexicanGuitars likes this.
  6. MexicanGuitars

    Chorus’ Expert on OTIP Track #8 Supporter

    Definitely looked up Stoup a short while ago, we have Lagunitas here so no need, haha
     
    theagentcoma likes this.
  7. MexicanGuitars

    Chorus’ Expert on OTIP Track #8 Supporter

    Rain in the forecast every day for my trip until the last day lol. I guess I’ll be getting the authentic Seattle experience though
     
    GEM37 and theagentcoma like this.
  8. paperlung

    sit down be humble Supporter

    when i moved out here i thought it was bs, but last winter was brutal lmao
     
    theagentcoma likes this.
  9. flask

    Trusted

    I was there back in January and I felt it in my bones. It was COLD.
     
  10. clucky

    PIKA PIKA BAY BAY Supporter

  11. theagentcoma

    just me and my dog and an impossible view Supporter

    dude last winter was baaaadd, it felt like it went on for 5 months straight
     
  12. MexicanGuitars

    Chorus’ Expert on OTIP Track #8 Supporter

    Got super lucky yesterday with the weather. Ate and drank like a king as well.

    Might try to hit the art museum or underground tour today.
     
    theagentcoma likes this.
  13. SmithBerryCrunch

    Trusted Prestigious

    Gonna be here for a few days in mid-February. Looking forward to it, never been to Washington before.
     
    theagentcoma likes this.
  14. theagentcoma

    just me and my dog and an impossible view Supporter

    so about that hockey team
     
  15. Arry

    it was all a dream Supporter

    i dont have any money to put a deposit down!! also key arena is going to be a shit show
     
  16. theagentcoma

    just me and my dog and an impossible view Supporter

    Oh me either, but I'm jumping on the bandwagon hard. Guess I better learn about hockey. Or not actually
     
  17. Arry

    it was all a dream Supporter

    Lol i feel ya, i got that same FOMO. it's just puttin the puck in the goal and then bashing people, right?? I think that's pretty much it. idk, i've never actually seen a full game. but i've always wanted to travel to showare and see the Seattle Thunderbirds play.
     
    theagentcoma likes this.
  18. theagentcoma

    just me and my dog and an impossible view Supporter

    The only hockey experience I've ever had is going to an Everett Silvertips game, and that was actually super fun.
     
  19. flask

    Trusted

    Hockey is the greatest game on this planet so you guys better get on that.
     
  20. Kiana

    You look like bad news, I gotta have you Prestigious

    I've only been to Seattle a few times and I was younger so not part of any itinerary decisions. I'm taking my lil sis to see Harry Styles in July at the Key Arena. Any recommended areas to stay or things to do? My sis is 18 so no alcohol shenanigans will be occurring. She loves coffee and I love clothes and shopping. We both love good food + I'm vegetarian but that's never much of an issue in the PNW! Any recs in those realms would be awesome!

    Also is it easiest to uber or public transport or walk or whatever ? I used uber in tacoma to and from the venue and the experience was trash, tho I've never had a negative experience with it for shows in pdx or Spokane so idk
     
  21. supernovagirl

    Poetic and noble land mermaid

    I mean there are stereotypical tourist stuff like the space needle and the emp museum (it changed names so idk what its called now but yeah), chihuly museum, pike place market....I think all of the above are worth checking out tbh. but I like tourist stuff so.

    There's so much food food everywhere so like you said you won't have a problem finding good places! every meal I had was divine.

    Also Kerry Park is the overlook that has the stereotypical view of the city, needle, mountain if it's out, and the water. To me it was breathtakingly beautiful and I recommend it but if that isn't your thing then it's not something you spend a lot of time on. I watched the sunset there and took tons of pictures so for me I was entertained but yeah.

    also the troll under the bridge in Freemont is cute and was in 10 Things I Hate About You lol

    also I used lyft the entire time there and found it affordable and easy. I did use the metro transit to and from the airport and I think that might be your best way to get to the arena but I'm not sure. I would say look into it at the least. They have a stop right by the arenas.
     
    Kiana likes this.
  22. theagentcoma

    just me and my dog and an impossible view Supporter

    Lyfts and the bus and the light rail systems are amazing, the light rail takes you straight to the stadiums. Don't know if you care about baseball @Kiana but Mariners game are fun and cheap. Lots of good venues if you want to check out some shows or something.
     
    supernovagirl and Kiana like this.
  23. flask

    Trusted

    If you go to the market go during the week and you should be fine. Don’t visit the first Starbucks but DO visit the Beechers next door because their Mac and cheese is fucking fantastic. If you wanna do something with Starbucks visit the Starbucks Reserve it’s like 2 stories tall and has good coffee. Otherwise, Slate coffee roasters is my favorite roaster and I think they have 3 locations. Try to go to the Ballard location.
     
    Kiana likes this.
  24. supernovagirl

    Poetic and noble land mermaid

    +1 to Beechers!!
     
  25. PeacefulOrca

    Trusted

    Where is a good area to stay if you don't drive? From what I see the train is pretty limited, which is a bummer