Kid Cudi - Passion, Pain, and Demon Slayin' (2016) Album

Discussion in 'Music Forum' started by tdlyon, Sep 26, 2016.

  1. tdlyon

    Pawnee Forever Supporter

    ACT 1: Tuned

    1. The Frequency
    2. Swim in the Light
    3. Releaser
    4. By Design (feat. Andre 3000)
    5. All In

    ACT 2: Prophecy

    6. ILLusions
    7. Rose Golden (feat. Willow Smith)
    8. Baptized in Fire (feat. Travis Scott)
    9. Flight at First Sight / Advanced (feat. Pharrell Williams)
    10. Does It

    ACT 3: Niveaux de l'Amour

    11. Dance 4 Eternity
    12. Distant Fantasies
    13. Wounds
    14. Mature Nature
    15. Kitchen

    ACT 4: It's Bright and Heaven is Warm

    16. Cosmic Warrior
    17. The Guide (feat. Andre 3000)
    18. Surfin' (feat. Pharrell Williams)

    [​IMG]

    Despite the terrible (but impressive) album cover, I'm excited for this. The Frequency and All In (both of which seem to have been removed from Soundcloud) are both good old Cudi sounding songs, and the fact that he got two Andre features and two Pharrell features is a good sign that he still has it in him to make a good album. Pretty cool that it comes out so soon too

    It's very possible that I'm the only person on here who still cares about him but we'll see
     
  2. beachdude42

    I'm not brave Supporter

    I'm somewhat interested to hear this.
     
  3. manoverboard365

    Trusted

    Wasn't a fan of Frequency but I dig All In.
     
  4. sponsor
  5. Dude must work out.
     
  6. Hallowsandhoots

    formerly alligator blood Prestigious

    horrendous album cover
     
  7. Chaplain Tappman

    Trusted Prestigious

    hes no d'angelo thats for sure
     
  8. Bane

    The spiciest meme

    It's kind of a whatever cover, don't think I would say it's in horrendous category. Horrendous category is reserved for like, Metallica's new album cover.

    But yeah def no voodoo lmao
     
    kyle likes this.
  9. sophos34

    Prestigious Supporter

    horrendous album TITLE
     
    Signifire likes this.
  10. sophos34

    Prestigious Supporter

    eh both pharrell and andre have been featured on some pretty mediocre records. their presence isnt an automatic booster for the whole thing. was "sorry" by ti one of the best songs that year? sure, but it couldnt save the rest of trouble man.
     
  11. shouts23

    Hi, I'm Negan ;)

    Ready for this. This may be his last chance with me tbh, haven't liked anything he's put out since he did that WZRD album
     
  12. Chaplain Tappman

    Trusted Prestigious



    indicud had kdot and rza too lol
     
    sophos34 likes this.
  13. Chaplain Tappman

    Trusted Prestigious

    one of my funniest news posts on ap was "kid cudi drops surprise album, no one notices" and people got sooooo mad at me
     
  14. Joe4th

    Memories are nice, but that's all they are. Prestigious

    I have absolutely no expectations for this. He hasn't been good in years, but I'll give it a shot.

    Andre also said he loved Speedin Bullet so he's got questionable taste as it is
     
  15. Bane

    The spiciest meme

    Oh whoops, my b. Yeah it's out there but then again this is the guy who gave us Speedin' Bullet 2 Heaven just last year
     
  16. LionInMyPocket

    FKA jdr277 I was born in a swamp

    Actually excited for this. SB2H wasn't terrible... for some reason I enjoyed it for what it was (An "I spent a year listening to Nirvana and watching old VHS recordings of MTV from the 90's and I bet I can be a rock star too.") The singles from that album were fun and the B&B skits were entertaining though I haven't revisited it since it came out so.... Yea hoping this is enjoyable.
     
  17. airik625

    we've seen the shadow of the axe before Prestigious

    bad cover + title. Still curious about this though.
     
  18. irthesteve

    formerly irthesteve Prestigious

    interested in the 3k songs, and if I like those I might... listen to more
     
  19. TheWater(s)

    Kiss The Sky Prestigious

    Speeding Bullet was a horrendous train wreck passed off as "artsy"
     
  20. Matt Chylak

    I can always be better, so I'll always try. Supporter

    I feel Charlie Brown and the football with this guy.
     
  21. tucah

    yep! yep! yep! Prestigious

    lol at that album title

    At least curious to see what Andre does on this, that's really about it
     
  22. tdlyon

    Pawnee Forever Supporter

    It should have at least been Passion, Pain, and Demons Slain

    Still not good but better imo
     
  23. tucah

    yep! yep! yep! Prestigious

    delayed

     
  24. tdlyon

    Pawnee Forever Supporter

    Kind of saw it coming when he didn't say anything else but at least we'll get a new song soon. There's a live snippet of Surfin' and it sounds awesome
     
  25. tdlyon

    Pawnee Forever Supporter



    I actually really really like this
     
  26. palewhiteboy88

    Regular Supporter

    Need more time to absorb but on first listen definitely better than anything since Indicud.
     
    tdlyon likes this.