Remove ads, unlock a dark mode theme, and get other perks by upgrading your account. Experience the website the way it's meant to be.

Cheekface - Emphatically No. (January 11, 2020)

Discussion in 'Music Forum' started by ItsAndrew, Jan 10, 2021.

  1. ItsAndrew

    Trusted

    [​IMG]

    1. "Listen To Your Heart." "No."
    2. Best Life
    3. Call Your Mom
    4. Crying Back
    5. Wedding Guests
    6. (I Don't Want to Go to) Calabasas
    7. Original Composition
    8. No Connection
    9. Emotional Rent Control
    10. Big Big Friend
    11. Loyal Like Me
    12. Do You Work Here?
    13. Don't Get Hit by a Car

    Cheekface « Riot Act Media
     
  2. hell yeah
     
  3. This is so fucking good, may prefer it to the debut and I REALLY liked that thing.
     
  4. Call Your Mom and Crying Back are so good
     
  5. ItsAndrew

    Trusted

    I only discovered this band somewhat recently so I need to go back and spend more time with the debut.
     
    Carrow likes this.
  6. I've been listening to this all day lol
     
  7. yung_ting

    Trusted

    enjoyed the first one well enough but digging this quite a bit more, really clever/funny
     
  8. kbeef2

    Trusted Supporter

    This rules. Much more consistent than Therapy Island imo
     
    yung_ting likes this.
  9. "Don't Get Hit By a Car" reminds me of

     
    troyplaysbass and Carrow like this.
  10. Leftandleaving

    I will be okay. everything Supporter

    damn sounds like I gotta check it out
     
  11. Dan Quinlan

    THRILLHOUSE

    just found out about these guys and instantly hooked. What a sound
     
  12. Contender

    Goodness is Nowhere Supporter

    I wish I liked the vocals more but it’s growing
     
  13. A few songs in, and this is the mind meld of Talking Heads and Dismemberment Plan that I didn't know I needed.
     
  14. ItsAndrew

    Trusted

     
    troyplaysbass likes this.
  15. wisdomfordebris

    Trusted Prestigious

    I honestly don’t know if I hate this or love it but some of it is genuinely hilarious
     
  16. Silentjury

    Regular

    I absolutely love this album in small doses. If I go beyond listening to more than five songs in a row, I get so annoyed. I don't think I've ever had this kind of a reaction to an album. Based on that alone, Cheekface deserves any accolades and attention they receive.
     
  17. Leftandleaving

    I will be okay. everything Supporter

    last two posts have me really interested in this now
     
  18. Cody

    Trusted Prestigious

    hmm I actually think this is fucking awesome but it is certainly annoying
     
  19. ItsAndrew

    Trusted

    I enjoy this album a lot but I definitely understand where people are coming from about it being annoying or only being able to listen to some of it in one sitting. I honestly can’t think of many other albums like that haha.
     
  20. ItsAndrew

    Trusted

     
  21. Nate_Johnson

    CCRN, MSN Prestigious

    This is such a unique album: It's like The Talking Heads met the Front Bottoms and made a record then asked Rivers Cuomo to produce it. I could see the almost spoken word vocals getting grating with repeat listens.