Casual (Hulu) TV Show

Discussion in 'Entertainment Forum' started by ChaseTx, Jun 12, 2016.

  1. ChaseTx

    When I press the keys it all gets reversed Prestigious

    Casual is an American television comedy-drama series that premiered on October 7, 2015 on Hulu. Created by Zander Lehmann and directed by Jason Reitman, the series centers on Valerie (Michaela Watkins), a newly divorced single mother living with her brother Alex (Tommy Dewey) and her daughter Laura (Tara Lynne Barr). The cast also includes Frances Conroy and Nyasha Hatendi.

    It's currently in its second season.
     
  2. This show is definitely underrated. Second season started off great.
     
    ChaseTx likes this.
  3. Shakriel

    I've tried everything everything to feel something Prestigious

    Oh, it's back? Sweet. Loved the first season.
     
    ChaseTx likes this.
  4. sponsor
  5. ChaseTx

    When I press the keys it all gets reversed Prestigious

    Yep still emotionally crushing
     
  6. Joel

    Trusted Prestigious

    Yeah S1 was fantastic, glad this is back
     
  7. suicidesaints

    Trusted Prestigious

    Really want to check this out.
     
  8. ChaseTx

    When I press the keys it all gets reversed Prestigious

    I definitely recommend it. I think season one was only like ten episodes so it's really easy to get through in one or two sittings
     
  9. suicidesaints

    Trusted Prestigious

    Yeah. I'm gonna try to catch up soon. Just so much stuff to watch. I've enjoyed Jason Reitman for the most part and this looks to be no exception.
     
  10. Cody

    http://www.radiok.org/instudios/cave-light/ Prestigious

    I'm only halfway through the pilot, but whoa, this show's gonna be really good, huh?
     
    ChaseTx likes this.
  11. Cody

    http://www.radiok.org/instudios/cave-light/ Prestigious

    Oh, man, this show is going to cut right through me too. I'm such a sucker for a good sibling relationship, and this show seems like it's playing everything so honestly, both good and bad. Such great acting and writing. I have never seen the guy who plays the brother before in anything, but holy shit, dude is like at a Ken Marino tier of line delivery. So good.
     
    ChaseTx likes this.
  12. Cody

    http://www.radiok.org/instudios/cave-light/ Prestigious

    Oh my god, these characters; Alex is one of the best on TV right now, I think. I binged this season super hard.

    Emile: "What do you think of my piece?"
    Alex: "It's a box. Shaped like a heart. Kinda like a heart-shaped box."
    Emile: "Yeah, it's inspired by Nirvana. I know it's one of their lesser-known songs."
    Alex: "That was a number one single."
     
  13. Cody Jun 19, 2016
    (Last edited: Jun 19, 2016)
    Cody

    http://www.radiok.org/instudios/cave-light/ Prestigious

    The first scene betwen Alex & Emmy is unbelievable. Eliza Coupe is amazing as always, but their chemistry in particular was ridiculous. Hope she sticks around.

    Also, Emile is a douchebag. EDIT: Maybe not? Should've waited til the end of the episode.
     
  14. ChaseTx

    When I press the keys it all gets reversed Prestigious

    Great episode this week. And it was directed by Karyn Kusama, which is cool
     
  15. tucah

    yep! yep! yep! Prestigious

    ChaseTx likes this.
  16. suicidesaints

    Trusted Prestigious

    Just watched the first 3 episodes. Loving it so far, and agree with @Cody that the guy playing the brother is great. Haven't ever seen him before either. Hoping to be all caught up before S2 finishes.
     
    ChaseTx likes this.
  17. Awesome news.
     
  18. ChaseTx

    When I press the keys it all gets reversed Prestigious

    I breezed through that first season, which is rare for me
     
  19. suicidesaints

    Trusted Prestigious

    Yeah, I could see myself watching it all in a day or two if I had the time. I usually struggle to keep up with the shows I watch that are currently airing, but I had a little time yesterday and easily blew threw those first 3 episodes.
     
    ChaseTx likes this.
  20. suicidesaints

    Trusted Prestigious

    So I just finished S1. Obviously I'm liking this show quite a bit.
     
    ChaseTx likes this.
  21. Cody

    http://www.radiok.org/instudios/cave-light/ Prestigious

    Another thing that I really love about this show: I really love that Laura's very common teenager actions (smoking, sex, drinking) are ever really stigmatized by her family, only in very extreme cases does that happen.
     
  22. Cody

    http://www.radiok.org/instudios/cave-light/ Prestigious

    Man, masterful timing to bring back Leon in ep. 6. Fits so well.
     
  23. Cody

    http://www.radiok.org/instudios/cave-light/ Prestigious

    Oh, man. The end of this episode is crazy good. Everything with Alex/Sarah, Laura at the party. Weird to think I care about Valerie the least of the three right now. This show is on top of its shit right now; I think it's the best it's been yet..
     
  24. manoverboard365

    Trusted

    Definitely one of my favorite shows recently
     
  25. sponsor
  26. suicidesaints

    Trusted Prestigious

    Blasted through the first season in like 2 days. Hope I can catch up completely this weekend.
     
  27. dadbolt

    the sun is yellow and the ground is moving Prestigious

    I watched the first season in two sittings yesterday. Thanksgiving was so uncomfortable to watch. I hope Alex catches a break for once in S2.
     
    ChaseTx likes this.